Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

το σχολείο δε μπορεί να αλλάξει όλη την κοινωνία γύρω του αλλά μπορεί να βελτιώσει και προσπαθεί να βελτιώσει την κοινωνία των δικών του παιδιών

Με αφορμη ενα προηγουμενο σχολιο στην αναρτηση για το δημοσιευμα του Φιλελευθερου δημοσιευω το επομενο που εστειλε μια δασκαλα απο το σχολείο της Φανερωμενης, το οποιο νομιζω οτι τοποθετει σε μια αλλη διασταση τα ζητηματα που κουβεντιαζονται εδω και γενικα για το θεμα..Γραφει λοιπόν...
Πρώτα απ’όλα να πω ότι κουράστηκα πλέον να ακούω τη λέξη γκέτο επειδή η λέξη αυτή παραπέμπει σε αρνητικές καταστάσεις και συμπεριφορές. Ναι υπάρχουν πολλοί ξένοι στην περιοχή που όπως σωστά λες εγκταστάθηκαν εκεί λόγω των χαμηλών ενοικίων, αλλά δε σημαίνει ότι αυτό από μόνο του παραπέμπει σε γκέτο. Αναρωτηθήκαμε ποτέ ποιοι ευθύνονται για το «γκέτο» που κατηγορούνται οι μετανάστες; Εμείς οι Κύπριοι που τους κατηγορούμε.
Οι ιδιοκτήτες των κτιρίων δε βελτιώνουν ποτέ τις περιουσίες τους και ταυτόχρονα όμως έχουν την δυνατότητα να τις ενοικιάζουν στους μετανάστες με ένα σχετικά πιο χαμηλό ενοίκιο κάτι που εκ πρώτης όψεως συμφέρει και τις δύο πλευρές , παρόλο που τελικά οι μετανάστες γίνονται και θύματα εκμετάλλευσης με σπίτια που δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση. Και ναι οι μετανάστες ίσως να ζουν σε ένα δικό τους κόσμο γιατί εμείς οι Κύπριοι δεν τους επιτρέψαμε να κτίσουμε ένα κοινό κόσμο μαζί.
Δε ξέρω πως εννοείς τη «στέρηση ελευθερίας» εσύ αλλά σίγουρα τα παιδιά της Φανερωμένης δεν έχουν καμιά καχυποψία και καμιά άρνηση στη «στέρηση ελευθερίας» όπως την εννοούμε εμείς και αυτό το αποδεικνύουμε καθημερινά μέχρι τις 7 το βράδυ. Αναφέρεσαι σε παιδιά που κλέβουν κλπ. Δεν αρνούμαι ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιες μονάδες με παραβατική συμπεριφορά όπως άλλωστε οι μονάδες υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις περιοχές. Δεν πρέπει όμως οι μονάδες και οι εξαιρέσεις να αναφέρονται ως σύνολο ατόμων γενικεύοντας σε όλους την κατάσταση.Εγώ δε ξέρω ένα μαθητή της Φανερωμένης που να ζει σε κοινόβιο και να κοιμάται με βάρδιες ή να είναι και οι 2 γονείς φυλακή και να μεγαλώνει με συγγενείς. Αλλά και εαν ίσχυε αυτό που φταίει το σχολείο σε αυτό; Και ποιος τελικά φταίει αν κάποια παιδιά ζουν σε σπίτια που δεν είναι τα ιδανικά; Μήπως αποποιούμαστε ως Κύπριοι τις δικές μας ευθύνες;
Και όσον αφορά τις διαρροές από το σχολείο ελάχιστοι είναι οι μαθητές που σταματούν το σχολείο όπως άλλωστε και σε κάθε σχολείο. Οι μαθητές σε αυτό το σχολείο δε διαφέρουν από τους μαθητές άλλων σχολείων. Κάνουν και αυτοί όνειρα για το μέλλον έχουν φιλοδοξίες, τελείωνουν και λύκειο αλλά και πανεπιστήμιο. Και αυτοί οι ελάχιστοι που ματακομίζουν σε άλλες περιοχές είναι επειδή έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ιδιόκτητο σπίτι ή και να ενοικιάσουν κάτι καλύτερο αφού αποκτήσουν περισσότερα χρήματα.

Και ποιος τους αδικεί για αυτό;Ή μήπως φταίει πάλι το σχολείο; Και πως κρίνεις αν το σχολείο κάνει καλή δουλειά ή μπορούμε έυκολα να κρίνουμε και να βγάζουμε συμπεράσματα απ΄έξω. Δε θα κρίνω αν κάνει καλή δουλειά το σχολείο αλλά για να μιλάς με βεβαιότητα δώσε ευκαιρία και χρόνο να γνωρίσεις πρώτα καταστάσεις πριν έχεις άποψη για αυτές.Κάπου αναφέρεις ότι σε όλα αυτά που λες υπάρχουν και οι εξαιρέσεις αλλά τελικά οι εξαιρέσεις είναι όσα λες. Κοιτάζεις μόνο το δέντρο και χάνεις το δάσος.Και μη ξεχνάς το σχολείο δε μπορεί να αλλάξει όλη την κοινωνία γύρω του αλλά μπορεί να βελτιώσει και προσπαθεί να βελτιώσει την κοινωνία των δικών του παιδιών. Τέλος να αναφέρω ότι όλοι πρέπει κάποτε να αναζητούμε και τις δικές μας ευθύνες πριν επιρρίπτουμε ευθύνες αλλού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: